Στη Γ’ και στη Δ’ τάξη, κάτι πολύ ασυνήθιστο συνέβαινε. Τα βιβλία ήταν ανοιχτά, οι φωνές των μαθητών ξεχείλιζαν από ενθουσιασμό, αλλά… οι λέξεις δεν σταματούσαν! Οι μαθητές διάβαζαν ασταμάτητα, αγνοώντας τελείες, ερωτηματικά και θαυμαστικά. Οι προτάσεις κυλούσαν σαν αυτοκίνητα σε έναν δρόμο χωρίς φανάρια—μέχρι που εμφανίστηκαν τα αυτοκινητάκια στίξης!

Στο Τμήμα Ένταξης, οι γόμες-αυτοκινητάκια είχαν μετατραπεί σε μικρούς οδηγοί της γλώσσας. Κάθε αυτοκινητάκι κουβαλούσε ένα σημείο στίξης: μια τελεία, ένα ερωτηματικό, ένα θαυμαστικό. Οι μαθητές άρχισαν να διαβάζουν και, όταν έφταναν σε ένα σημείο στίξης, έπρεπε να πατήσουν φρένο! Αν ξεχνούσαν να σταματήσουν, το αυτοκινητάκι συνέχιζε και… τράκαρε με την επόμενη πρόταση. Τα μικρά “τρακαρίσματα” γέμιζαν την τάξη με γέλια, καθώς τα παιδιά διόρθωναν την ανάγνωσή τους και γίνονταν πιο προσεκτικά.

Η δραστηριότητα έγινε αγαπημένο παιχνίδι. Τώρα, ο επόμενος στόχος είναι να ταξιδέψουν τα αυτοκινητάκια στίξης στις άλλες τάξεις, χρησιμοποιώντας ακόμα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ώστε να βοηθήσουν περισσότερους μαθητές να μάθουν να βάζουν “φρένο” στην ανάγνωση!

Στόχοι της Δραστηριότητας

  1. Ενίσχυση της προσοχής στα σημεία στίξης – Οι μαθητές εκπαιδεύονται να σταματούν τη φωνή τους στα σωστά σημεία, κατανοώντας την αναγνωστική ροή.
  2. Μάθηση μέσα από το παιχνίδι – Η σύνδεση της ανάγνωσης με τη διασκέδαση ενισχύει την αφομοίωση της γνώσης και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών.
  3. Συμπερίληψη στη γενική τάξη – Η δραστηριότητα ξεκίνησε στο Τμήμα Ένταξης, αλλά η εξέλιξή της αγκαλιάζει όλους τους μαθητές, δημιουργώντας ένα ενιαίο μαθησιακό περιβάλλον.

Δείτε τη δραστηριότητα εδώ:

Εκπαιδευτικοί: Όλγα Κούση, Αντωνία Κωσταρή, Έφη Παληού

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.