12/5/2022

Βάζουμε διαγώνισμα στη δασκάλα μας

Ολοκληρώσαμε τα μαθήματα για τη Μακεδονία στην Ιστορία κι είναι ώρα για επανάληψη! Διαβάσαμε στο σχολείο, συνεργαστήκαμε, φτιάξαμε τις δικές μας επαναληπτικές ασκήσεις και τις ανεβάσαμε για να τις απαντήσει όποιος θέλει. Στο μεταξύ… τα μάθαμε κιόλας, αφού θυμόμασταν την απάντηση σε κάθε ερώτηση!

Είστε έτοιμοι για μια “μακεδονική” επανάληψη;

Υπεύθυνη τμήματος: Όλγα Κούση

5/5/2022

“Ησυχία”

Η κυρία Μαρίνα Κουρέλη, παιγνιοθεραπεύτρια, μας επισκέφτηκε ξανά, όπως μας υποσχέθηκε. Παίξαμε παιχνιδάκια και μας διάβασε το παραμύθι «Ησυχία». Ούτε που μας πέρασε από το μυαλό να κάνουμε φασαρία!

Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης: Ελένη Γάνου

Εκπαιδευτικός Δ’ τάξης: Όλγα Κούση

15/4/2022

Πασχαλινές λαμπάδες

Με λίγα υλικά και πολύ ενθουσιασμό στολίσαμε τις πασχαλινές μας λαμπάδες.

Εκπαιδευτικός Δ’ τάξης: Όλγα Κούση

Εκπαιδευτικός Παράλληλης στήριξης: Ελένη Γάνου

12/4/2022

Μπαίνουμε στη θέση του άλλου… παίζοντας!

Στο πλαίσιο της δράσης  «Υποστήριξη Ένταξης Μαθητών Με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» μας επισκέφτηκε η κυρία Κουρέλη Μαρίνα, παιγνιοθεραπεύτρια και σύμβουλος ψυχικής υγείας. Περάσαμε υπέροχα παίζοντας μαζί της και μπαίνοντας στη θέση των άλλων. Μας υποσχέθηκε ότι θα ξαναέρθει…

Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης: Ελένη Γάνου

7/4/2022

Το οικοσύστημα της Βανέσας

Στο πλαίσιο του μαθήματος για να οικοσυστήματα στη Μελέτη Περιβάλλοντος, η Βανέσα πήρε την πρωτοβουλία να φτιάξει το δικό της οικοσύστημα μέσα σε ένα κουτί παπουτσιών.

24/3/2022

Οι δικοί μας ήρωες

Όλοι γνωρίζουμε και θαυμάζουμε τους ήρωες του ’21. Αλλά… ποιοι είναι οι δικοί μας ήρωες;

Υπεύθυνη Δ’ τάξης: Όλγα Κούση

11/3/2022

Το βάζο της φιλίας

    Παρουσιάσαμε στην αυλή το μαγικό μας βάζο, που τους κάνει όλους χαρούμενους, το «βάζο της φιλίας»! Εκεί μέσα όλοι βάζουμε τον πιο καλό μας εαυτό, τα πιο θετικά μας συναισθήματα, γράφοντας σημειώματα στους συμμαθητές μας για να τους πούμε για ποιους λόγους τους θεωρούμε υπέροχους!

Εκπαιδευτικός Δ’ τάξης: Όλγα Κούση

Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης: Ελένη Γάνου

11/3/2022

Η κυρία Υποδιαστολή

Η κυρία Υποδιαστολή κάνει βόλτες κι ήσυχη δε μένει! Τα παιδιά – αριθμοί πιάνουν μια θέση το καθένα για να πολλαπλασιαστούν και να διαιρεθούν με το 10, το 100, το 1.000. Η κυρία Υποδιαστολή κινείται συνεχώς ανάμεσά τους.

Εκπαιδευτικός Δ’ τάξης: Όλγα Κούση

9/3/2022

Χιονο-διάλειμμα!

Πόσο συχνά βλέπουμε χιόνι στην πόλη της Χίου;  Ευκαιρία για ένα έκτακτο διάλειμμα.

1/3/2022

 «Βελάκια» και πινακάκι για να αναλύσουμε τους δεκαδικούς

Θυμηθήκαμε πάλι τα βελάκια, για να βρίσκουμε πιο εύκολα το δεκαδικό ανάπτυγμα των αριθμών. Μπορείτε να εκτυπώσετε τον στόχο, αλλά και το πινακάκι. Εμείς το πλαστικοποιήσαμε, γράφουμε πάνω με μαρκαδόρο πίνακα και το καθαρίζουμε με μαντιλάκι.

Εκπαιδευτικός Δ’ τάξης: Όλγα Κούση

25/2/2022

Ηλεκτρονικές ασκήσεις για τη Γλώσσα

Όσοι θέλουν, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους παρακάτω συνδέσμους, για να κάνουν μια μικρή επανάληψη.

    Εδώ θα βρείτε ένα σταυρόλεξο για να θυμηθείτε πώς γράφονται κάποια ρήματα στον Αόριστο!

Κάνοντας την άσκηση και παίζοντας το παιχνίδι, μπορείτε να θυμηθείτε πώς γράφεται η Προστακτική Αορίστου. Μην ξεχνάτε τους τόνους!

Εδώ θα βρείτε πολλές ασκήσεις για επανάληψη στα ρήματα και το τελικό ν. Προσοχή πού χρειάζεται να βάλετε κεφαλαίο και τόνους.

Μπορείτε να εξασκηθείτε στην Προστακτική Ενεστώτα και Αορίστου,  κάνοντας κλικ εδώ. Μην ξεχνάτε τους τόνους!

Υπεύθυνη τάξης: Όλγα Κούση

25/2/2022

Χρονό-πολη  και  χρονο-φιδάκια

    Πώς κάνεις κάτι πολύ βαρετό, όπως τους χρόνους, πιο ενδιαφέρον; Παίζοντας!

    Τα παιδιά της τάξης μας οργάνωσαν, σχεδίασαν και δημιούργησαν τρία επιτραπέζια παιχνίδια, για να κάνουν επανάληψη με πιο ευχάριστο τρόπο.

   Τώρα έχουμε στην τάξη μας…

 Ένα μπλε φιδάκι, με εξωγήινα ποντίκια για πιόνια.

  Ένα πράσινο φιδάκι με ερωτήσεις, εντολές και λουλούδια για έπαθλο.

 Μια Χρονό-πολη! Με ερωτήσεις, ιδέες, χρονο-πύλες και δαχτυλόκουκλες για πιόνια!

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:  Όλγα Κούση, Ελένη Γάνου

23/2/2022

Οι κανόνες της ορθογραφίας πάντα μαζί μας…

…στην τάξη και στο σπίτι μας. Κολλήσαμε τους κανόνες της ορθογραφίας που έχουμε μάθει ως τώρα σε μικρά, απλά μπλοκάκια.

   Μπορούμε:

  • να τα έχουμε πάντα μαζί μας, αφού είναι ελαφριά και δεν πιάνουν χώρο,
  • να ρίχνουμε συνέχεια μια ματιά, αν δε θυμόμαστε κάτι,
  • να τα συμπληρώνουμε με νέους κανόνες.

Χρειαζόμαστε μόνο μικρά, φτηνά μπλοκάκια, ψαλιδάκι και κόλλα σε στικ.

Υπεύθυνη τάξης: Όλγα Κούση

Σημείωση: Ευχαριστούμε την κα Αθηνά, την κα Ισαβέλλα, την κα Ελένη, την κα Μαρία και τον κο Σωτήρη που βοήθησαν στην υλοποίηση.

22/2/2022

Σκάλα μετατροπών μήκους για τα Μαθηματικά

Με ένα κουτί παπουτσιών, λίγο φελιζόλ και πολλή φαντασία, φτιάξαμε τη σκάλα του μήκους. Ποια θα ήταν η πιο κατάλληλη για να μας βοηθήσει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση; Μα, φυσικά, η δασκάλα των Εικαστικών, που δε μας λέει ποτέ «όχι»!

Εκπαιδευτικός Εικαστικών: Χρυστάλλα Χατζηαναστάση

15/2/2022

Οι περσικοί πόλεμοι εμπνέουν…

   Η Μελίνα Β.  πήρε την πρωτοβουλία και ζωγράφισε μάχες από τους περσικούς πολέμους!

Έτσι φαντάστηκε τους Σπαρτιάτες και τους Πέρσες:

Κι εδώ η αθηναϊκή τριήρης συναγωνίζεται το ογκώδες περσικό πλοίο, ενώ ο Ξέρξης παρακολουθεί:

Βραβείο δημιουργικότητας στη Μελίνα, η οποία παρακίνησε κι άλλα παιδιά να αναπτύξουν πρωτοβουλίες…

14/2/2022

Η μάχη του Μαραθώνα από τον Σπύρο!

Ο Σπύρος ζωγράφισε τη μάχη του Μαραθώνα, όπως την φαντάστηκε. Η ζωγραφική είναι πολύτιμος βοηθός σε όλα τα μαθήματα. Ευχαριστούμε, Σπύρο!

11/2/2022

Η Μαρία με τη Μαρκέλλα φτιάχνουν κατασκευές για τα Μαθηματικά και τη Γραμματική!

Τα κορίτσια μας αποφάσισαν να βοηθήσουν τους συμμαθητές τους να ανεβοκατεβαίνουν τη σκάλα του μήκους, και να θυμούνται ποια γράμματα είναι οι φίλοι του «τελικού ν».

8/12/2021

Ασφαλώς κυκλοφορούμε… με τα παιχνίδια μας

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Χρησιμοποιώντας τις μακέτες που φτιάξαμε σε άλλο εργαστήριο, παίξαμε με τα αυτοκινητάκια μας και τα ανθρωπάκια μας, κάναμε προσομοίωση ασφαλούς κυκλοφορίας στη γειτονιά μας, αποφεύγοντας τους κινδύνους (αυτοκινητάκια).

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:  Όλγα Κούση, Ελένη Γάνου

3/12/2021

Όλοι μοναδικοί… όλοι ίσοι…!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ πραγματοποιήσαμε στην τάξη μια βιωματική δραστηριότητα, με στόχο να μπούμε για λίγο στη θέση των συνανθρώπων μας με ειδικές ανάγκες και να ευαισθητοποιηθούμε.

Χωριστήκαμε σε ομάδες και στο κάθε παιδί δόθηκε από ένας ρόλος: ένας δε μπορούσε να μιλήσει, ένας δε μπορούσε να δει κλπ. Προσπαθήσαμε ο καθένας με τον ρόλο του να βγάλουμε εις πέρας τις δραστηριότητες που ανατέθηκαν. Συνεργαστήκαμε πολύ όμορφα μεταξύ μας και τα καταφέραμε!

Έπειτα συζητήσαμε και καταγράψαμε τα συναισθήματα που βιώσαμε, τις δυσκολίες που είχαμε, επισημαίνοντας τη σπουδαιότητα να αντιμετωπίζουμε όλα τα άτομα γύρω μας με σεβασμό και αγάπη!

Η ιδέα για τη βιωματική δραστηριότητα είναι από:

http://ideesgiadaskalous.blogspot.com/search/label/%CE%A0%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B5%CF%82%20%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%82

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Ελένη Γάνου, Όλγα Κούση

19/11/2021

Το παιχνίδι μας για την ορθογραφία

Η ορθογραφία μας σε ένα σακουλάκι! Τα γράμματα είναι μαγνητάκια, για να μαθαίνουμε την ορθογραφία μας κολλώντας τα στο ψυγείο ή σε άλλες μεταλλικές επιφάνειες.

Το παιχνίδι μπορεί να φτιαχτεί πολύ εύκολα, αν έχετε τα εξής δύο:

  1.  φύλλο μαγνήτη, που έχει αυτοκόλλητη τη μία πλευρά.
  2. ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να κόβουν με τις ώρες χιλιάδες μαγνητικά γραμματάκια. Γι’ αυτό, ευχαριστούμε τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την πολύτιμη βοήθειά τους.

Υπεύθυνη Δ’ τάξης: Όλγα Κούση και

υπεύθυνη εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης: Ελένη Γάνου

17/11/2021

Τα δικά μας ακορντεόν για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Είδαμε την κατασκευή στο https://edonipiagogeio.blogspot.com/

10/11/2021

Ελεύθερη Χίος – κατασκευή

Η Χίος σπάει τα δεσμά της! Κατασκευή για την επέτειο της απελευθέρωσης της Χίου.

Το είδαμε στο http://pro-sxolika.blogspot.com/

10/11/2021

Πόσα ξέρεις για την απελευθέρωση της Χίου;

Ένα κουίζ φτιαγμένο από τα παιδιά της Δ’ τάξης!

Παίξε εδώ:

https://wordwall.net/play/24711/015/154

Υπεύθυνη τάξης: Όλγα Κούση

9/11/2021

Τι δύσκολη ορθογραφία!

Η ορθογραφία θέλει τρόπο! Υπάρχουν πολλά «κολπάκια» για να τη μάθουμε.

Εσύ… πώς μαθαίνεις;

Εδώ μπορείς να βρεις τρόπους να κάνεις την ορθογραφία παιχνιδάκι!

Δ’ τάξη – Όλγα Κούση

14/10/21

Εξασκούμαστε στους Χρόνους των Ρημάτων

Η πολυαισθητηριακή μέθοδος και το υλικό με χρώμα και κίνηση ενισχύουν την προσοχή και μνήμη των μαθητών. Γράφοντας τις καταλήξεις και βάζοντας κάθε ρήμα στη σειρά που πρέπει, εξασκείται το παιδί στην κλίση των ρημάτων και στην εφαρμογή των βασικών ορθογραφικών κανόνων.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης: Ελένη Γάνου

8/10/2021

Μαθηματικά – Οργάνωση πληροφοριών

   Στα Μαθηματικά φτιάξαμε εικονόγραμμα, μετά από έρευνα μέσα στην τάξη. Κάθε παιδί απαντούσε με εικόνα.

Το εικονόγραμμα συνδέεται και με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Του δρόμου το ασφαλές», που έχει αναλάβει η Δ’ τάξη.

Υπεύθυνη Δ’ τάξης: Όλγα Κούση

6/10/2021

Μελέτη Περιβάλλοντος – Γεωμορφολογικός χάρτης και νησιά

Παιδιά της Δ’ τάξης πήραν την πρωτοβουλία να φτιάξουν χάρτη της Ελλάδας και τρισδιάστατα νησάκια για τη Μελέτη.

01/10/21

Παίζοντας με τους αριθμούς!

Μπορούν να δοθούν καρτούλες με αριθμούς στα παιδιά και να τους ζητηθεί να κατονομάσουν τον εκάστοτε αριθμό και να βρουν τον προηγούμενο ή/και τον επόμενό του. Έτσι, μέσα από μια ευχάριστη δραστηριότητα αποκτούν την αίσθηση της έννοιας του αριθμού, εξασκούν τη μνήμη τους και αυξάνονται τα κίνητρα για μάθηση.

Θέλω πολλούς αριθμούς να γράψω; Το πινακάκι μου θα αρπάξω..

Για εξάσκηση και περαιτέρω κατανόηση της αξίας θέσης ψηφίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο ακόλουθος πίνακας:

Χρειάζεται μόνο πλαστικοποιημένος ο πίνακας, ένας μαρκαδόρος και υγρομάντηλο.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης: Ελένη Γάνου

1/10/2021

Παίζουμε με αριθμούς – στόχους

 Συνθέτουμε αριθμούς ως το 20.000 παίζοντας «βελάκια»! Εμείς,  αντί για βελάκια, έχουμε αστεράκια.

Το παιχνίδι μπορεί να γίνει και με μεγαλύτερους αριθμούς, αρκεί να προσθέσουμε κι άλλους κύκλους. Μπορείτε να το φτιάξετε στον υπολογιστή, βάζοντας τον έναν κύκλο μέσα στον άλλο ή να κατασκευάσετε τους στόχους από χαρτόνι. Μπορείτε ακόμα και να τυπώσετε τους δικούς μας στόχους!

Υπεύθυνη Δ’ τάξης: Όλγα Κούση

21/9/2021

Αλφαβητική σειρά με αυτοκόλλητα

Είναι πιο εύκολο να βάλουμε τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά, αν μπορούμε να τις μετακινούμε!

Εκπαιδευτικός Δ’ τάξης: Όλγα Κούση

04/06/21

Δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος-Δ1

Την Παρασκευή, 4 Ιουνίου, όλες οι τάξεις του σχολείου μας παρουσίασαν στην αυλή κάποιες δράσεις  για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.  Έτσι και οι μαθητές του Δ1 παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους, τραγούδησαν ένα τραγούδι με τους μαθητές του Δ2 : «Αχ, γλυκό μου περιβάλλον» και διάβασαν τις σκέψεις τους για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το περιβάλλον και για το πώς μπορούμε να το προστατέψουμε. Ανοίξτε το αρχείο: «Δράσεις στην τάξη μας» για να δείτε την προετοιμασία μας.

11 /3/2021

Ασπόνδυλα και σπονδυλωτά ζώα

Οι μαθητές της Δ΄2 τάξης στο μάθημα της μελέτης με την εκπαιδευτικό κα Μαρία Σαραντινούδη ασχολήθηκαν με τα ασπόνδυλα και σπονδυλωτά ζώα.

Μελέτησαν τις διαφορές τους, συζήτησαν για το περιβάλλον που ζουν, πώς αναπτύσσονται και αναπαράγονται.

Τα παιδιά είχαν αναλάβει να βρουν πληροφορίες για ένα ζώο είτε σπονδυλωτό είτε ασπόνδυλο.

Παρακάτω παραθέτουμε τις εργασίες τους!

10/2/21

Θρησκευτικά μνημεία

Οι μαθητές του Δ2 στο μάθημα της μελέτης με την εκπαιδευτικό κ. Μαρία Σαραντινούδη μελέτησαν τα θρησκευτικά μνημεία της Ελλάδας ως κομμάτι του πολιτισμού μας. Τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες και σας παρουσιάζουμε τις εκπληκτικές εργασίες τους.

28/01/2021

Η έννοια του πολιτισμού

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης οι μαθητές του Δ2 και η εκπαιδευτικός κα Σαραντινούδη Μαρία συζήτησαν και ασχολήθηκαν με την έννοια του πολιτισμού. Με τον όρο Πολιτισμός εννοούμε ολόκληρο το παρελθόν αλλά και το παρόν του ανθρώπινου βίου, το βαθμό ανάπτυξης των υλικών και πνευματικών συνθηκών της κοινωνικής ζωής του ανθρώπου. Το σύνολο των υλικών και πνευματικών δημιουργημάτων του σε ορισμένη χώρα και εποχή, δηλ. τα Γράμματα και τις Τέχνες, τον τρόπο Ζωής, τα Βασικά Δικαιώματα, το Σύστημα Αξιών του, τις Παραδόσεις και τα Δόγματα. Οι μαθητές αναζήτησαν τραγούδια γάμου, μοιρολόγια, παραδοσιακά. Τα διαβάσαμε στην τάξη και τα συζητήσαμε. Ακολουθούν οι εργασίες τους.

11/1/2021

Συνέντευξη από το αγαπημένο μου δέντρο

Διαβάστε τις συνεντεύξεις που πήραν τα παιδιά του Δ2 από τα αγαπημένα τους δέντρα…

27/11/2020

Σημαντικά μέρη της Χίου

Οι μαθητές της Δ2΄ τάξης στο μάθημα της Μελέτης με τη δασκάλα τους κ. Σαραντινούδη Μαρία μίλησαν για τα σημαντικά κτίρια του τόπου μας. Οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες για μερικά από αυτά! Ακολουθούν οι εργασίες τους!

Αρχαιολογικό Μουσείο Χίου

Δείτε παρακάτω και μία ενδιαφέρουσα παρουσίαση για το αρχαιολογικό μουσείο της Χίου

https://drive.google.com/file/d/17s4F4q_JcVtkJ2_SCpSkX2eBJ8Q9ihXS/view?usp=sharing

10/11/2020

11η Νοεμβρίου 1912-Η απελευθέρωση της Χίου

Τα παιδιά της Δ2΄ τάξης ζωγραφίζουν τη σημαία…

9/11/2020

«Πώς πήρε το κάθε λαχανικό το χρώμα του»

Τα παιδιά του Δ2 έγραψαν ιστορίες σχετικά με το πώς πήρε το κάθε λαχανικό , φρούτο ή λουλούδι το χρώμα του. Αξίζει να τις διαβάσουμε ! Η δημιουργική τους  φαντασία θα σας εκπλήξει!

29/10/2020

Δραστηριότητες για τη Μελέτη Περιβάλλοντος από το φωτόδεντρο

Στο ακόλουθο αρχείο θα βρείτε τρεις δραστηριότητες από το φωτόδεντρο: γεωμορφολογικός χάρτης της Ελλάδας, ταυτότητες των γεωγραφικών διαμερισμάτων και παιχνίδι αντιστοίχισης και μνήμης με θέμα τα γεωγραφικά διαμερίσματα.

29-10-2020

Συνέντευξη από ένα συγγενικό πρόσωπο: Το λιομάζωμα τα παλιά χρόνια

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης  οι μαθητές της Δ1΄ τάξης προετοίμασαν ερωτήσεις σε ομάδες των δύο,  προκειμένου να πάρουν συνέντευξη από ένα συγγενικό τους πρόσωπο για την καλλιέργεια της ελιάς και το λιομάζωμα τα παλιά χρόνια. 

22/10/2020

Παρουσίαση των γεωγραφικών διαμερισμάτων της Ελλάδας

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης οι μαθητές της Δ2΄ τάξης με την δασκάλα τους κ.Μαρία Σαραντινούδη παρουσίασαν ένα γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδας…